Inboedel- en levensverzekering bij uw hypotheek in Spanje: verplicht of niet?

• By:kantoor
  • 0 Comment

hypotheek in SpanjeHeel vaak staan we onze cliënten bij om een hypotheek in Spanje aan te vragen. Geregeld worden we door onze cliënten geconfronteerd met de vraag of ze verplicht zijn om de huisverzekering bij de bank af te sluiten.

Vaak verplichten banken hun cliënten om bij de hypotheek ook de huisverzekering af te sluiten opdat ze zo de beste voorwaarden kunnen bekomen. Maar dat is onwettig!

U dient uiteraard een huisverzekering af te sluiten, maar u kunt dit bij om het even welke verzekeringsmaatschappij. Vanaf 14 juli 2016 is de Europese Hypothekenrichtlijn van kracht goedgekeurd door het Europees Parlement. Daarin werden een paar jaar geleden de banken het verbod opgelegd om de afsluiting van de verzekering te koppelen aan het nemen van de hypotheek.

Deze Europese wetgeving geeft dus de gebruikers de vrijheid om de prijzen en voorwaarden van verschillende levens- en huisverzekeringen te vergelijken en de naar hun behoeftes beste keuze te maken.

Ook dit advocatenkantoor kan u hierbij helpen. Wij hebben heel veel contacten bij de verschillende banken. Mocht u dus verplicht worden tot het nemen van een verzekering bij het afsluiten van uw Spaanse hypotheek, meen dan contact op met ons kantoor. Wij zullen snel en prompt bemiddelen. Ook hebben wij contact met verschillende verzekeringsmaatschappijen. Wij kunnen dus een prijsopgave geven van kantoren met een goede reputatie. Heel vaak komen cliënten bij waterschade bij ons terecht. Een goed verzekeringskantoor hebben is dus een must. Vele kantoren aan de Costa del Sol hebben Engels- en zelfs Nederlandstalige medewerkers. Zo kunt u bij eender welk incident gewoon per email communiceren wat er gebeurd is en deze nemen het van u over. Zij zorgen ervoor dat al het papierwerk in orde komt, de schade wordt hersteld, etc. Gemakkelijker kan dus niet.

Tijdig een advocaat inschakelen loont zeker de moeite waard. En nóg beter is het inschakelen van een advocaat die dan ook nog uw taal spreekt. Contacteer vandaag nog ons Nederlandstalig Spaans advocatenkantoor Criado&Kraus: u wordt bijgestaan in het Nederlands maar heeft wel het voordeel te genieten van de lokale kennis van de hoofdadvocaat van het kantoor José Criado.

José Criado, advocaat in Marbella, Malaga, Costa del Sol, Spanje.

josecriado@criadokraus.com

Els Myngheer, juridische medewerkster bij Criado&Kraus

els@criadokraus.com

Posted in: Sin categoría

Comments

No Responses to “Inboedel- en levensverzekering bij uw hypotheek in Spanje: verplicht of niet?”

No comments yet.